Overview

Vilt is een dorpje in de Gemeente Valkenburg aan de Geul in het Limburgse Heuvelland. Het dorpje ligt bovenaan de Cauberg op een hoogte van zo’n 130 meter. Het is gelegen in een prachtig landschap omringd met hellingbossen, een groeve en een droogdal.

Rondom het kleine dorpje zijn tal van toeristische trekpleisters te bezoeken. Denk hierbij aan het levendige centrum van Maastricht op een afstand van zo’n 10 kilometer, of Thermae 2000 om optimaal tot rust te komen op een afstand van maar 1 kilometer. Maar ook het gezellige Valkenburg ligt nabij Vilt op een afstand van nog geen 2 kilometer. Valkenburg barst van de evenementen, zoals in het begin van het jaar carnaval, waarna kunst-, muziek-, wieler- en wandelevenementen elkaar opvolgen. En natuurlijk als feestelijke afsluiter van het jaar de Kerststad.

Ook in het dorpje zelf is genoeg te beleven. Vilt staat namelijk bekend om de Heuvelland Vierdaagse die elk jaar in de omgeving van het dorp gelopen wordt (hieraan doen maar liefst 4000 wandelaars mee!). Maar ook de finish van de Amstel Gold Race bevindt zich in Vilt. Daarnaast kent Vilt nog tal van verenigingen zoals de Harmonie, toneelclub, handbalvereniging en een voetbalclub. Door de gunstige ligging aan de provinciale weg N590 tussen Maastricht en Valkenburg heeft Vilt ook een goede aansluiting op het openbare vervoersnet.

Kortom, genoeg te doen en te beleven in en rondom Vilt, vandaar dat de bewoners van het dorpje vaak zeggen dat Vilt staat voor ‘Very Important Little Town’.

De toekomstige bewoners van de nog te bouwen woningen kunnen dus genieten van de heerlijk rustige en bosrijke omgeving, als van de toeristische trekpleisters en gezellige activiteiten in en rondom het dorp.

Heerlijk vertoeven dus in Vilt!

• Status Gerealiseerd
  • LocatieVilt, NL